Anugerah cinta

Part 2

Kehidupan ialah sesuatu yang sukar dan meletihkan. Hanya manusia yang sentiasa berusaha sahaja yang bisa hidup dengan selesa. Seperti si D yang tidak putus-putus untuk mengubati hati si A. Walaupun ia dicaci dengan penipuan. Tertapi si D setia menanti cinta si A. Setelah beberapa bulan si A dan si D berkenalan. Si A terasa dihargai dan dicintai. Si A sungguh teruja dan sungguh bersemangat. Tidak seperti semasa kehilangan si B dulu. Hanya termenung dan menagis sahaja. Rupa pun tidak bermaya sahaja. Akhirnya si A sedar bahawa si B bukan lah jodoh buatnya dan jodoh bukan lah sesuatu yang kita suka-suka. Ia sudah ditetapkan oleh ilahi. Setiap yang kita impikan tidak semistinya menjadi milik kita. Tertapi jagan la kamu berharap ia akan datang sendiri kerana Allah swt tidak suka manusia yang suka mengalah dan tidak berusaha. kalo dia jodoh kita pasti ia datang dengan sendiri dengan usaha.

Ini lah dikatakan anugerah cinta yang sebenar. Tatkala si A sedang bersembahyang sambil berdoa. Menggalir setitis air mata jatuh kebumi menagis kesukuran disebabkan Allah swt masih menyayanginya. Jikalau si D tidak muncul dalam hidupnya pasti si A dah jauh terpesong disebabkan kekecewaan cinta. Dengan itu ditemukan jodoh dengan si D. Si A bersyukur sangat-sangat. Bialah cerita silam menjadi kenangan sejarah. Dan melalui cerita silam itu lah kita pelajari sesuatu yang berharga untuk kita tempuhi masa hadapan.



Mengubati hati ku yang sedang parah ketenatan



aku akan terima segala-galanya tentang mu, izinkan aku menyentuh cinta mu.
maafkan aku selama ini menyakiti diri mu.
kini baru aku sedar cinta sebenar aku, sudah ada didepan mata..


Berakhirlah cerita pendek anugerah cinta.
sekiranya ada pendapat dan tidak puas hati boleh la hantarkan comment.
setiap pendapat yang diberikan amat berharga untuk aku pelbaiki kelemahan diri aku.
Terima kasih kerana membaca.. Peace.

1 ulasan: